2012. szeptember 16., vasárnap

Kezdetek

Sziasztok!

A blog címéből két dolog is látható: Erasmus és Konya.
  • Erasmus: EU-s ösztöndíj program, mellyel a felsőoktatásban külföldön tölthetsz le egy félévet. Én terveztem, Juditnak említettem és ketten összehoztuk. Mindehhez pályázni kell. Áprilisban, 2 példányban az Elnöki hivatalban leadtuk a pályázati űrlapot, önéletrajzot, tanulmánytervet és indexmásolatot. Májusban már meg is volt az eredmény.
  • Konya: Törökországban található.
    Legtöbbek reagálása: Úristen, miért pont ide?? vagy Jézusom, jobbat nem találtatok?? Ott az emberek....... Illetve ehhez hasonlók…
    Nekünk tökéletes lesz mivel nem a legdrágább ország, beszéltünk mással aki itt volt rosszat nem mondott, nálunk is voltak török cserediákok akikkel semmi baj nem volt. Az, hogy jól érezzük magunkat rajtunk múlik. A Selcuk Egyetem pedig vár már minket! :)
    Jaa és mindenki kérdezte, hogy hol van pontosan, hát itt: (ha a képre kattintasz nagyobb lesz! :D)
Forrás: wikipédia
Az ügyintézés elég nehézkes és szép szóval nagyon lassú volt.
Annyit sejtve tudtunk, hogy október 1-jén kezdődik a suli, de szept. 10-én még nem volt fogadólevelünk, ami kell a vízumhoz és repjegyünk se. Vízum azért kell mert több mint 3 hónapig leszünk kint és tanulni fogunk.
Nagy nehezen szept. 12-én megjött a fogadólevél, 13-án lefoglaltuk a repjegyet és 14-én felutaztunk gyorsan Pestre a vízum miatt. Maradt másfél hetünk itthon.

Átszállással repülünk szeptember 25-én, társaságunk a Turkish Airlines:

                 06:45 - Bécs          -    09:55 - Isztambul (ottani időn szerint)
                 13:00 - Isztambul   -    14:10 - Konya

Egyébként Boeing 737–800-al utazunk majd, pontosan így: :) Lehet felkelni és integetni. :)
http://www.airliners.nl/Schiphol/turkish_airlines.htm
A konyai reptérre kijön elénk egy török lány, Elvan, aki az előző félévbe nálunk tanult. Nagyon rendes tőle nem is kértük rá Ő maga ajánlotta fel. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése